Jumaat, 1 Jun 2018

pengalaman berpuasa

Pada 1 ramadhan saya berazam untuk puasa lebih daripada tahun lepas......kerana tahun lepas saya cuma puasa 1hari & selang 1 hari. Pada hari kedua saya teringat pasal buku yang di pesan  yang saya
minta. Dan pada hari ke 3,(Saya nak tulis terus hari ke 13 sebab haritu adalah hari terbaik ....tapi takdelah baik sangat...).Hari penguguman bagi pertandingan tabung tercantik di sekolah saya pada Ramadhan ke 13....saya bukan buat pun tabungnya...... tapi muncul satu dugaan iaitu .....Doraemon....
sebab saya paling suka doraemon tu ....kartun doraemon yang saya nampak cuma stiker tapi tetep menjadi dogaan untuk saya saya (saya  mahu komik doraemon) itu yang terlintas di hati saya.Tetapi saya tahan nafsu.Apabila masuk waktu berbuka saya rasa lebih seronok.Pada 15 ramadhan saya Fatihah dan 2F lagi. (RUJUK BLOG PERTAMA)...emak suruh kami cakapkan kelebihan pada bulan
ramadhan iaitu pintu syurga di buka manakala pintu neraka di tutup syitan di ikat,pahala digandakan
bagi orang yang berbuat baik,bulan yang mulia diantara bulan bulan islam,bulan yang diturun kan
Al-quran, berlakunya perang badar,kekalahan tentera rom dan banyak lagi






Hebatkan bulan ramadhan syukur Allah jadikan bulan ramadhan bulan paling mulia hebatkan kuasa
Allah.

3 ulasan:

  1. selamat meneruskan ibadah puasa abang fathi.. teruskan menulis ya.. bakat menulis yg diturunkan dari mak yang hebat..

    BalasPadam